Jag upplever att det fortfarande känns stort och luddigt med hela uppgiften så jag vill veta mer om hur vi ska tänka om själva fenomenet och hur ni tänker er det. Vad ska vi lära, ska vi tänka brett eller smalt kring luft, helt enkelt på vilken nivå ska vi lägga oss. Det finns ju massor av roliga experiment att göra som känns kul, det är det teoretiska som känns svårt, har hittat litteratur för barn om luft, väder m.m. är det tillräckligt?
Ni andra kan väl lägga in era frågor här oxå som kommentarer.
Nina
Jag känner mig oxå förvirrad. Har funderat en del under veckan och vill ha en struktur, för att kunna arbeta vidare. Undrar därför, precis som du Nina: HUR stort ska detta vara???
SvaraRaderaSka vi i grupp 5A och 5B kartlägga hela området LUFT, i så fall finns det många saker att jobba med och vi läser halvfart och jobbar samtidigt i verksamheten, med allt vad detta innebär. :-))
DET FINNS LUFT I ALLT :
Vi andas in syre annars inget liv på jorden. Vinden påverkar vårt vädrer. Atmosfären.
Tekniken som utvecklats genom att människan dragit nytta av luftens egenskaper.
Ja helt enkelt det känns som om det är för många bollar i luften, just nu...
Tror det blir bra nu när vi valt lufttryck och luftmotstånd. Då blir det mer begränsat! Mailade våra bloggadresser till Krister också.
SvaraRadera